Hoe betaal ik via Xtra in de winkel of aan het tankstation?

 

Betalen via de Xtra-app:

Om mobiel te betalen dien je eerst Betalen via Xtra te activeren op je smartphone. Alle informatie over Betalen via Xtra lees je hier.

De dag na je geslaagde activering kan je via deze betaalmethode afrekenen:

 

  1. Onze kassamedewerker scant je QR-code samen met je aankopen.
  2. Laat onze kassamedewerker weten dat je mobiel wenst te betalen.
  3. Onze kassamedewerker stuurt je een betaalverzoek op je smartphone. Zorg ervoor dat je de Xtra-app binnen handbereik houdt om de betaling vlot te laten verlopen.
  4. Bevestig het betaalverzoek op je smartphone met behulp van je vingerafdruk, gezichtsherkenning of toegangscode van je smartphone.
  5. Je krijgt een digitaal kasticket in de app en via e-mail (met uitzondering van bepaalde wettelijke verplichtingen). Wens je toch een papieren versie? Dan kan je deze altijd aan de kassamedewerker vragen.

 

Via de Xtra-kaart:

 

  • Onze winkelmedewerker scant je QR-code samen met je aankopen
  • Laat onze kassamedewerker weten dat je met je Xtra-kaart wil afrekenen.
  • Voer in de terminal de pincode in die je via brief ontvangen hebt.

 

Tanken bij DATS 24:


Tanken doe je makkelijk via de Xtra-app.
 

  1. Open je Xtra-app en tik op het DATS 24 logo op de startpagina. Er wordt een kaartweergave getoond met alle tankstations in de buurt. 
  2. Kies op de kaart het tankstation waar je je op dat moment bevindt en tik op Start met tanken. Je kan deze knop enkel aantikken als je je dicht genoeg bij het tankstation bevindt. Zorg er dus voor dat de locatievoorzieningen van je smartphone zijn ingeschakeld. 
  3. Geef het pompnummer in.
  4. Vervolgens kan je tanken aan de gekozen pomp.

 

Wil je tanken met je DATS 24-kaart? Steek deze in de betaalterminal en volg de instructies op het scherm. Het is momenteel niet mogelijk om je DATS 24-kaart te koppelen aan de Xtra-app.

Is deze info een antwoord op je vraag?

thumbs up thumbs down

Geen antwoord gevonden op je vraag?

Geen probleem, onze klantendienst staat nog steeds voor je klaar!

Stuur een bericht

Kies je onderwerp en stuur ons een bericht, onze klantendienst geeft je zo snel mogelijk antwoord via mail.

Bericht sturen

Zin om iemand te spreken?

Je kan onze klantendienst telefonisch bereiken tijdens de onderstaande openingsuren.

Klantendienst bellen

+32 2 363 54 00

Maandag tot zaterdag 08.00 - 19.00